CV
Nederlands
Nederlands
Sinds zijn studie aan de Conservatoria van Enschede en Amsterdam, heeft de carrière van tenor Sebastian Brouwer hem niet alleen op meerdere podia van Europa gebracht, maar ook naar tournées en concert-series in de Verenigde Staten, Australië en Zuid-Amerika. Op nederlandse muziek-festivals en –series, heeft hij gezongen met orkesten als het Concertgebouw (Kamer)Orkest en Radio Filarmonisch Orkest, en gewerkt onder de bâton van dirigenten als o.a. Edo de Waart, Jaap van Zweden, Roy Goodman, Jan Willem de Vriend en Ton Koopman. Zijn stem was ook te horen op radio en televisie bij diverse nationale omroepen, b.v. Vara (Matinée), de NPS en de VPRO.
Sebastian Brouwer heeft een zeer wijd georienteerd repertoire dat reikt van oratorium tot opera en kamermuziek, en van het begin van geschreven vocale muziek tot hedendaagse stukken. Gezien het grote bereik van zijn stem, heeft hij ook meer dan eens Haut-contre repertoire vertolkt.
Hij is een zeer veelgevraagd vertolker van de muziek van J.S. Bach, en zijn uitvoeringen van de Passies (Evangelist en arias) en Oratoria van deze componist worden algemeen zeer gewaardeerd. Andere werken uit het oratorium repertoire omvatten zulke verschillende stukken als o.a. Verdis “Requiem”, Mendelsohns “Elias” en “Paulus”, Haendels “The Messiah”, Saint-Saëns’ “Oratorio de Noël”, Puccinis “Messa di Gloria”, Ramirez “Misa Criolla”, Dvoraks “Stabat Mater”, Rossinis “Petite Messe Solennelle”, Orffs “Carmina Burana” en Haydns “Jahreszeiten” en “Schöpfung”. Hij was o.a. uitgenodigd de Mattheuspassion van J.S. Bach te zingen in het Concertgebouw in Amsterdam en ook in hetberoemde Teatro Colón in Buenos Aires.
Op het gebied van opera toont zich zijn uitgebreide ervaring in het grote aantal tenor hoofdrollen die hij al succesvol heeft uitgevoerd: o.a."Il barbiere di Siviglia" (Rossini), "Alceste" (Haendel), "Pygmalion" en "Les Indes Galantes" (Rameau), "Orphee et Euridice" en “Iphigénie en Tauride” (Gluck), "La Sonnambula" en "I Puritani" (Bellini), “La Traviata” (Verdi), "Don Pasquale" (Donizetti), "Die Fledermaus" (Strauss), “Carmen” (Bizet), “Call me Ishmael” (Goldschneider, première) en “Der Hund” (Zuiddam, première).
Sebastian Brouwer is de laatste jaren regelmatig betrokken geweest bij de uitvoering van hedendaagse muziek. In deze context heeft zijn stem meerdere componisten geïnspireerd tot het schrijven van nieuwe vocale stukken die door hem in première werden gebracht, zoals “Cantata”, van Bram Stadhouders, waarvan CD en uitvoeringen zeer positief zijn ontvangen door de nationale pers.